Al fil del comentari que va realitzar en classe una companya, m'agradaria que llegíreu aquesta notícia:
http://www.lne.es/espana/2013/04/11/cataluna-aplicara-ensenanza-bilingue/1395726.html
D'acord amb el que es
comenta en classe, m'agradaria realitzar un comentari personal sobre
este arma de doble tall que és la problemàtica lingüística.
Com bé
escoltem tant en classe, en alguns mitjans de comunicació, etc., s'ha
de potenciar l'ús del valencià en la nostra comunitat degut a la
decadència que aquest està patint, acabant per convertir-se en llengua
minorizada dins de la seua pròpia zona d'origen. Però, què ocorre quan
se li dóna la volta a l'assumpte?
Açò mateix esta ocorrent a Catalunya. Com comenta la notícia,
la pròpia consellera catalana d'Educació, Irene Rigau, es nega a
acceptar una modificació de la immersió lingüística dels centtros
escolars, i es mantindrà ÚNICAMENT L'EDUCACIÓ EN CATALÀ en tots els
centres, a pesar que hi haja alumnes que reclamen una educació en
castellà, és a dir, bilingüe. Al meu parer, amb esta mesura estan
aconseguint tots els objectius contraris a què es proposen a la
Comunitat Valenciana totes aquelles persones que lluiten per que els
seus fills, alumnes, etc. puguen rebre una educació més àmplia, una
educació que els permeta ampliar les seues fronteres lingüístiques, com
el proporciona una educació bilingüe.
En contra a estes protestes
d'estes famílies que demandaven una educació en castellà combinada amb
el català, diversos diputats van mostrar el seu desacord utilitzant el
català en una sessió del Congrés, per la qual cosa van ser expulsats a
continuació. Ací el vídeo:
http://politica.elpais.com/politica/2013/04/11/actualidad/1365670978_043584.html
Les llengües són un tresor incalculable. No hem de cohibir a ningú d'utilitzar-les lliurement.
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminarEste comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminarParlar de les experiències individuals està molt bé, però l’ensenyament és molt més divers. Sí, és cert! Hi ha escoles verdes, n’hi ha que tenen horts ecològics, n’hi ha que tenen projectes lingüístics d’escola trilingüe i fins i tot amb quatre llengües … I la diversitat es mostra en tot el seu esplendor al programa, penso jo, a partir dels testimonis individuals. La diversitat no ens ha de fer por, ni els en fa als mestres. El que ha de fer la diversitat és ser tractada com un repte, treballada amb coherència, i posant-hi tothom de la seva part, i -perquè no dir-ho- amb més recursos, no amb més discursos.
ResponderEliminarJavi, molt bon treball el que tens açí esposat, sobre tot l'activitat sobre el treball de la llengua oral. Trobe molt interesant que li dones importancia al fet que va ocorrir al congrés, quan uns diputats van parlar en català. Molt be javi!!!!
ResponderEliminar